چگونه هزینه ضایعات باطری را پرداخت کنم

یک دغدغه مهم افرادی که قصد دارند، ضایعات باطری شرکت یا سازمان خود را بفروشند این است که چطور می توانند پول فروش ضایعات باطری را دریافت کنند؟

چگونه هزینه ضایعات باطری پرداخت می شود؟

ضایعات باطری به عنوان یک منبع مالی مهم برای برخی شرکت ها و سازمان های دولتی و بیمارستان ها محسوب شده و آنها باید در گزارشات حسابداری خود مبلغ دریافت شده از فروش این پسماندها را ذکر کرده و مورد مصرف آن را هم تعیین نمایند. برای همین این سازمان ها تمایل دارند، ضایعات باطری خود را به شرکت هایی بفروشند که روند مالی شفافی داشته و مشتری را برای پرداخت پول نقد معطل نمی کنند. این موضوع کاملا به جا و منطقی است. برخی سازمان ها به دلیل نوع کار و تعدد ماشین آلات و انواع آنها تعداد زیادی ضایعات باطری دپو می کنند و فروش آنها برایشان یک عملیات مالی محسوب می شود. شرکت ها و سازمان هایی که قصد دارند، ضایعات باطری خود را بفروشند، بهتر است با این مقاله با ما همراه باشند.

قیمت ضایعات باطری

قبل از اینکه اقدام به فروش و معامله پسماند های باطری خود کنید، بهتر است، نسبت به قیمت آن و چگونگی قیمت گذاری آنها اطلاعات کسب نمایید. قیمت ضایعات باطری کاملا به روز تعیین می شود. این یعنی ممکن است، قیمت امروز با فردا کاملا تفاوت داشته باشد. معیار تعیین قیمت ضایعات باطری به عوامل مختلفی بستگی دارد. برخی از این عوامل شامل قیمت جهانی سرب، قیمت دلار و ارز، تعداد و حجم پسماندی که قصد فروش آن را دارید، هستند. همانطور که قطعا می دانید، قیمت ضایعات باطری رابطه مستقیم با وزن آن یا کیلو آمپر داشته و هر چه وزن این ضایعات بیشتر باشد به قیمت بیشتری هم به فروش می رسند. در میان فلزات موجود در این پسماند سرب از همه اهمیت بیشتری دارد و عمدتا پولی که بابت این پسماند داده می شود به خاطر سرب داخل آن است. چون سرب به عنوان یک فلز سنگین و گران قیمت شناخته شده و در صنعت باطری سازی به وفور استفاده می شود. خریداران ضایعات باطری این پسماند را به کارخانه های بازیافت  سپرده و این زباله ویژه طی مراحلی دوباره بازیافت و سرب داخل آن خارج شده و به کارخانه های باطری سازی برای استفاده مجدد انتقال داده خواهد شد.

 

پرداخت ضایعات

 

نحوه نگهداری ضایعات باطری

یک نکته مهم که در فروش و قیمت ضایعات باطری موثر است، نحوه نگهدرای این پسماند بوده به طوریکه هر چقدر باطری ضایعاتی به شکل درست تر و مطابق با اصول و استانداردها دپو شود، موقع فروش قیمت بیشتری خواهد داشت. دلیل این موضوع این است که در اثر نگهداری نادرست ممکن است، این پسماند آسیب دیده و دچار نشتی شود. در اثر بروز نشتی سرب و همچنین سایر فلزات داخل آن کم می شود و در واقع از وزن ضایعات باطری به همان نسبت کاسته خواهد شد و همانطور که گفتیم معیار تعیین قیمت ضایعات باطری فقط وزن آن است و با کاهش وزن قیمت هم به همان نسبت کاهش پیدا خواهد کرد. نکنه مهمتر در نشت پسماند باطری این است که این ضایعات می توانند به محیط زیست و موجودات زنده آسیب رسانده و باعث مسمومیت آنها شوند. برای همین نگهداری اصولی ضایعات باطری بیش از اینکه از نظر مالی مهم باشد به لحاظ محیط زیستی اهمیت داشته و فروشندگان و البته افرادی که این ضایعات را دپو می کنند باید به این نکته توجه داشته باشند.

 

پرداخت هزینه ضایعات

 

چه شرکت های پول نقد پرداخت می کنند؟

هنگام فروش پسماند های باطری بهتر است با شرکت هایی معامله کنید که در محل تحویل پول نقد پرداخت می کنند. اسقاط آنلاین از جمله شرکت هایی است که در همان محل بعد از بارگیری و وزن کردن ضایعات باطری پول نقد پرداخت کرده و بعد از اینکه فروشنده حساب خود را چک کرد، محل را ترک می کند. این رویه سال هاست که در شرکت اسقاط آنلاین رواج داشته و همین امر باعث شده است، بسیاری از شرکت ها و کارخانه ها و همچنین ارگان ها و مراکز دولتی و بیمارستان ها با اسقاط آنلاین معامله کنند. ضمن آنکه این شرکت از مشتریان در تهران و شهرستان های اطراف هزینه حمل و نقل و بارگیری دریافت نخواهد کرد و کلیه هزینه ها به عهده خود شرکت اسقاط آنلاین است. شرکت اسقاط آنلاین در تمام 24 ساعت شبانه روز آمادگی همکاری با فروشندگان را داشته و در هر ساعت که معامله انجام شود در همان ساعت هم امکان پرداخت پول نقد وجود خواهد داشت و مشتریان عزیز می توانند در این خصوص اطمینان داشته باشند.

پست‌های مشابه

ضایعات باطری برای همه افرادی که با وسایل نقلیه کار می کنند، آشنا است. این پسماند حاصل فعالیت ماشین بوده و به عنوان یک پسماند ویژه شناخته می شود. همه وسایل نقلیه اعم از اینکه موتورسیکلت باشد یا ماشین سواری و یا لیفتراک و تراکتور باید به وسیله یک نیروی محرکه حرکت کنند. برای آشنایی با تحویل ضایعات خود در ادامه با ما همراه باشید.

چگونه ضایعات باطری را بفروشیم؟ این سوالی است که برای خیلی از صاحبان صنایع و ماشین آلات و تعمیرگاههای خودرو بوجود آمده و به دنبال پاسخ آن هستند. ضایعات باطری یک منبع بالقوه درآمد برای این شرکت ها و سازمان ها بوده و می توانند با فروش ضایعات باطری خود علاوه بر دستیابی به پول نقد در جمع آوری یک پسماند ویژه و حفظ محیط زیست هم شریک باشند.

اگر قصد فروش عمده‌ای ضایعات باطری، ضایعات الکترونیکی، برد سوخته موبایل، بازیافت طلا و خرید عمده‌ای باطری نو را دارید کافی است فقط با ما تماس بگیرید.